ورزشهای مناسب بیش فعالی

هر نوع از ورزش با یک سرعت ثابت برای سوزاندن کالری مناسب است. ورزش هوازی بهترین راه حل برای تخفیف علائم بیماری بیش فعالی ونقص توجه است

بهتر است یک روند درمان را به صورت ثابت در نظر بگیریم .

ورزش های هوازی ، دویدن یا آهسته دویدن با سرعت کم به مدت پنج دقیقه، سپس با تمام سرعت به مدت یک دقیقه انجام دهید ودوباره این چرخه را تکرارکنید. باید سرعت حرکت را در ابتدا ودر آخر اندازه گیری کرد ودر خاتمه ورزش روال را به سمت آهسته پیش ببریم. (برای اطلاعات بیشتر برای تلفیق آموزش فاصله زمانی برای تمرین خود، ورود برای تناسب اندام از مشاورورزشی کمک بگیریم.)
مشورت با پزشک یا متخصص تناسب اندام به فرد آموزش می دهد که ضربان قلب را چطور به حداکثر باید برسانیم و چگونه آن را اندازه گیری کنیم. ورزشی ساده که می توانیم از طریق مانیتور،ضربان قلب را مشاهده کنیم ،می توانیم مسیر ضربان نبض را پیگیری کنیم.

در اینجا برخی از فعالیت هایی که می توان در فضای بازتوسط کودکان و بزرگسالان مبتلا به بیش فعالی ونقص توجه انجام شود ودر آنها ایجاد انگیزه کند تا بتوانند عادت ورزش کردن خود را حفظ کنند بیان شده است. بسیاری از این ورزش ها می تواند به تنهایی انجام شود و یا با شریک زندگی . بعضی ها می توانند به راه های جدیدی از ترکیب ورزش به خارج از منزل منجر شود یا حتی ممکن است یک ورزش جدید را از خود اختراع کنید!

 

• دوچرخه سواری
دوچرخه هم باید به صورتی باشد که سریع وباعث شود که قلب پمپاژ کند. در دوچرخه سواری این فرصت هم فراهم می شود که اگر از منظره جالبی خوشمان آمد می توانیم به آهستگی حرکت کرده واز آنها لذت ببریم. در دوچرخه سواری می توانید یک کامپیوتر ارزان قیمت وصل کنید تا بتوانید سرعت ومسافت را اندازه گیری کنید ،تا بتوانید با یک سرعت یکنواخت حرکت کنید.
سعی نکنید سریع یک تپه دشوار را پشت سر بگذارید بهتر است با یک سرعت ثابت حرکت کنید.

 

•کوه نوردی
بچه ها کوه نوردان طبیعی هستند، اما بزرگسالان به عنوان یک ورزش جدی می توانند از کوه نوردی لذت ببرند. کوهنوردان بین المللی (TCI) در آتلانتا می گویند که مردم در هر سنی می تواند کوهنوردی را برای صعود امتحان کنند یا فقط از آن لذت ببرند .
برای بزرگسالان، بالا رفتن از کوه تمرینی برای عضلات بزرگ است و چون تمام بدن درگیر می شود وممکن است آن را به یک چالش قلبی عروقی تبدیل کند.

 

• نگاهی به رژیم خود در خارج از منزل
چه کسی می گوید که شما باید حتما ورزش را در منزل انجام دهید. تقریبا همه ماهیچه ها و یا ورزش مطبوع از جمله : دراز و نشست را می توان در خارج از منزل هم انجام داد فقط یک سطح امن و راحت بر روی علف پیدا کنید.

یکی دیگر از تمرین های محبوب: تای چی، هنرهای رزمی که آهسته حرکت می کند است. تای چی به نظم و انضباط مراقبه که تاکید بر آرامش دارد می باشد. بسیاری از مردم می توانند تای چی را از طریق نوارهای ویدیویی یا در کلاس های مراکز تفریحی یاد بگیرند. یوگا نیز به خوبی برای کنترل استرس کمک می کند وانجام دادنش در فضای باز می تواند لذت بخش باشد.

 

•قایق سواری
راندن قایق قسمت بالای بدن را فعال تر میکند و اجازه می دهد تا شما جهان را از یک دیدگاه جدید ببینید. اگر شما می خواهید یک تمرین شدید و پر از هیجان وبا سرعت را داشته باشید می توانید از این ورزش استفاده کنید.

 

• اسکی

در فصل زمستان، ورزش بسیار کم وجود دارد اما یک لایه ضخیم از برف مانع از آن نمی شود که فرصت یک ورزش را در زمستان از دست بدهیم .

• حرکت کردن با قدرت عضلانی

رفتن به محل کار یا مدرسه با قدم زدن، آهسته دویدن یا دوچرخه سواری میتواند باعث تسریع جریان خون شود واین امر قبل از شروع روز هنگام رفتن به مدرسه می تواند تمرکز دانش آموز و رفتارشان را بهبود بخشد.این تمرین در هر روز۲ مرتبه انجام دهید زیرا علاوه بر تسریع خون رسانی باعث رهایی از استرس هم میشود.
هر ورزشی را که شما انتخاب کنید، بخشی ازان را میتوانید در خارج از منزل انجام دهید.